Lilybeth

2021-ES KÖNYVLISTÁM

2022. január 08. 13:00 - Lilybeth

Év közben tengernyi szabadidőmet kihasználva újra falni kezdtem a könyveket, és egy kósza ötlettől vezérelve feljegyeztem a benyomásaimat az olvasottakkal kapcsolatban. Már évekkel ezelőtt is belekezdtem egy könyvlista írásába, amikor a családban verseny volt, hogy vajon ki tudja a legtöbb művet elolvasni egy nyár alatt, de az a kihívás gyorsan feledésbe merült. A nyárból ősz lett, és a papírfecnire firkált feljegyzések elkallódtak.
Ennek megelőzésére úgy okoskodtam, a netről úgysem tűnik majd el ez a felsorolás, így itt kezdtem el vezetni. Bevallom, néha lusta voltam időben beírni a befejezett könyvek címeit, így a lista korántsem volt up-to-date, de most, amikor a cikket írom, január 8-án, már minden rögzítve van, sőt már a 2022-es is elindult ugyanazon az oldalon.

Januárban, februárban a vírus miatti lezárásoknak köszönhetően több regényen tudtam átrágni magam a mostani helyzettel ellentétben, elsőként csupa olyan írást olvastam, ami tetszett - a későbbiekben lesznek csalódások.

1. Tilos az Á Könyvek - Budapest off: kortárs novellák
2. Gabriel García Márquez - Száz év magány
3. Jeff Diamant - Lángelmék: A nagy rablás

Az első három könyv mind élvezhető volt, a Budapest off (erről írtam bejegyzést) csupa különleges novellát tartalmazott, míg a Száz év magány megszerettette velem Márquez írásait. Nem viccelek, a cikk írása közben is épp Márquez-művet olvasok (Azért élek, hogy elmeséljem az életemet). A Száz év magányról és a Lángelmékről írtam már bejegyzést, ide kattintva elolvasható

4. Erin Butler - Mr. Darcy nyomában
5. Maros Edit - Hűvösvölgyi suli 4.
6. Wéber Anikó - Az osztály vesztese

Az első kettő óriási csalódás volt, a Mr. Darcy nyomában című könyvről már leírtam a véleményemet, többet még beszélni sem szeretnék róla, a Hűvösvölgyi suliról meg... Nem tudom, mit mondhatnék pontosan. Most is csak ugyanazt tudom hangsúlyozni: az SZJG olvasása után ez egy jelentős visszaesés, és úgy gondolom, hogyha a könyvpiacon van már egy díjnyertes giminapló, akkor egy másik hasonló témájú könyv úgysem tudná igazán felülszárnyalni. Az osztály vesztese szerintem nagyszerűen írja le a kisebbek életét az iskolában - az élet nem fenékig tejfel. 

7. John Green - Katherine a köbön, avagy A szerelem képlete

John Green a kedvenc külföldi íróm, e könyvét kivételesen angolul olvastam (neten sehol sem találtam magyarul, csak utána öt hónappal egy könyvesboltban...), de be kell valljam, a mainstream könyvei (Csillagainkban a hiba, Papírvárosok) nekem sokkal jobban tetszettek. Azt mondják, nem szabad a tömeggel együtt haladni, de ez esetben most ezt teszem inkább. A Katherine a köbön könyve valahol az első művei között szerepel, és ez még nem jelenti azt, hogy gyenge, de ez számomra az volt. Azt azért meg kell hagyni, hogy a cselekmény és maga az ötlet nagyon menő.

8. Donnie Eichar - Halálhegy
9. John Steinbeck - Orosz napló

A közeljövőben valószínűleg érkezni fog e könyvekről a vélemény, mert már megírtam, csak sokszor elakadok vagy a téma miatt, vagy szimplán nem találtam  jó címet. Ha lesz jó cím, az biztos, hogy posztolom a bejegyzést.

10. Nádasi Krisz - Hogyan írjunk könyvet?

Kezdő íróknak ajánlott Vámos Miklós Igen című könyvével egyetemben. Egy regényhez képest kicsit drágább (kb. 5000 forint), ám a szerző tényleg leír minden tippet, amit ő megtanult írói karrierje során.

11. Ian Nathan - Quentin Tarantino: Hollywood Brigantija
12. Leiner Laura - Higgy nekem
13. Gabriel García Márquez - Utazás Kelet-Európában
14. Gabriel García Márquez - Egy előre bejelentett gyilkosság krónikája

Nyáron újra Márquez-lázban égtem, nekem az Utazás Kelet-Európában kifejezetten tetszett - biztos csak azért, mert nagyon érdekel az orosz kultúra.

15. Cervantes - Don Quijote

SEMMIKÉPP SEM AJNÁLOM. Borzalmas volt, ez volt az egyetlen kötelező olvasmány, amit elolvastam, utána elment a kedvem a többitől. 

16. Kepes András - Világkép
17. Hyeonseo Lee - A lány hét névvel

Könyvek nehéz témával. Emlékszem, nyáron a Világképpel a kezemben ültem a forró teraszon, és csak faltam az oldalakat. Én szeretem megismerni más világszemléletét, ezért is olvastam el Harari három kötetét is. A lány hét névvel egy észak-koreai nő meneküléséről szól, megrázó volt olvasni. 

18. Christina Lauren - Autoboyography
19. Yuval Noah Harari - Homo sapiens

Na, nem is emlékeztem, hogy majdnem a Világkép után kezdtem a Homo sapiens-t. Őszintén szólva, a Homo Deus és a 21 lecke a 21. századra című művei kevésbé nyerték el a tetszésem - nekem már túlságosan is abszurd volt benne a sok robot és nanotechnológia annak ellenére, hogy valószínűleg tényleg ez lesz a jövő. 

20. Kármán József - Fanni hagyományai
21. Cassandra Clare - Éjfél kisasszony
22. Cassandra Clare - Árnyak ura

Ezek a könyvek, amiket nyaraláson olvastam. A Fanni hagyományai unalmas volt, az utóbbi kettő meg egy trilógia első két része. Az utolsót nem olvastam el, mert nagyon fárasztónak találtam, mint később kiderült, egyik ismerősöm is ugyanígy vélekedett - ezért jó megbeszélni a könyvélményeket.

23. Hóman Bálint - Szent István
24. Hóman-Szekfű - Magyar történet I-II.
25. Balanyi György - Szent István
26. Pauler Gyula - A magyar nemzet története az Árpádházi királyok alatt
27. Kristó Gyula - Szent István király

Nem magamtól vettem kézbe, történelemversenyre kellett olvasnom ezeket az írásokat. Annyi szent, hogy sokat tanultam belőlük. 

28. Janne Teller - Semmi

Később erről a kötetről is publikálok majd egy bejegyzést, csak még nem sikerült rendesen papírra (ez esetben gépre) vetnem megfelelően a gondolataimat. 

29. Yuval Noah Harari - Homo deus
30. Yuval Noah Harari - 21 lecke a 21. századra

Egyébként láttam, hogy Hararinak megjelent egy képregény formában írt Homo sapiens kiadás, de nem tervezem megvenni, inkább csak mosolyogtam egy jót. 

31. Rupi Kaur - a nap és az ő virágai
32. Kosztolányi Dezső - Édes Anna

A PIM-ben a Kosztolányi kiállítás után már egyértelmű volt számomra, hogy elolvasom az Édes Annát. Nem bántam meg egyáltalán, nálam a kötelező könyvek között ez az első helyet foglalja el.

33. Milan Kundera - A jelentéktelenség ünnepe
34. Bohumil Hrabal - Táncórák idősebbeknek és haladóknak
35. Gabriel García Márquez - A tábornok útvesztője
36. Milan Kundera - A lét elviselhetetlen könnyűsége

Az iskolába visszatérve gyorsan improvizálnom kellett. Szükségem volt tartalmas könyvekre az unalmas órák ellensúlyozásaként, a könyvespolcunkon először A jelentéktelenség ünnepét szúrtam ki, utána nem volt megállás. 

37. Leiner Laura - Állj mellém
38. George Orwell - 1984

Karácsonyi, egyben az utolsó könyvek. Mindkettőt élveztem olvasni, bár a baráti körömmel arra jutottunk, hogy többet nem veszünk Leiner Laura-könyvet. Szerintem már kinőttem belőlük, telítődtem velük, már nem szórakoztatnak annyira, mint tizenkét évesen. Ezzel ellentétben az 1984-et nagyon élveztem! És persze örülök, hogy végül nem olyan lett a világ, mint ahogy Orwell elképzelte. Bár ami késik, nem múlik...

Szerintem 38 könyv meglehetősen soknak számít a mai világban. Persze nem akarok most fellengzős lenni, de idén talán megpróbálok többet olvasni (már amennyire időm engedi), mert valahogy ezt még mindig kevésnek érzem. Ha továbbra is unalmas tanórákon kell ülnöm, idén meglehet a 45 is. 

x Lilybeth

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lilybeth.blog.hu/api/trackback/id/tr2516739842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása